2015-09-23

När jag träffar på folk jag känner nu så brukar de ursäktande fråga "vad gör du nu på dagarna egentligen, jag minns inte riktigt". Det är inte så konstigt, jag förstår er verkligen. Det var länge som jag själv knappt visste vad jag gjorde/skulle göra, och jag stod och valde mellan flera olika alternativ. Men nu, sen en tid tillbaka, vet jag vad jag håller på med på dagarna, och det berättar jag mer än gärna för er.
 
1. Jag läser kursen Litteraturvetenskap GR, Kreativt skrivande, Barn & Ungdom på distans från Mittuniversitetet. Det är 30hp på ett läsår, alltså 50%, och inga träffar utan jag gör allt hemifrån.
 
2. Jag läser Bibel Distans från Hjälmareds Folkhögskola. Det är helt enkelt en bibelskola på distans med 3 träffar per termin. Det är 25%, ca 7-8 timmar i veckan, en termin. Tror dock jag ska läsa även andra terminen till våren.
 
3. Jag jobbar. Dels som timvikarie på förskolor i Herrljunga kommun, dels på mejeriet.
 
Jag har nu kommit igång med allt och hittills känns det bra. Än så länge har jag inte blivit så mycket till rutiner, men jag jobbar på det. Har egentligen inget problem med att plugga hemifrån, men det är skönt att få det gjort och inte ha det hängande över sig hela tiden. Bibelkursen är verkligen jätteintressant och känns väldigt givande. Litteraturkursen är rolig, men det är lite svårt ibland. Det var länge sedan jag skrev skönlitterära texter som någon skulle läsa, och ibland vet jag inte hur jag ska tolka uppgifterna. Men jag kör på och hoppas på det bästa. Vad gäller jobb så tänker jag att det blir lagom med 2-3 dagar i veckan, och jag tror inte det ska vara något problem att få. 
 
En annan sak som de också frågar om, som jag lika väl kan ta med här också, är vart jag bor. Jag bor alltså hemma hos mamma och pappa. Jag sa upp min lägenhet innan jag åkte till Sälen och sen jag kom hem har jag bott i Alboga. I nuläget har jag inga direkta planer på att flytta, utan för tillfället fungerar det här väldigt bra.
 
Hoppas ni fått lite koll nu. Och har ni fler frågor är det bara att ställa dem.
#TheGoldenYear | |
Upp