2015-10-07

Det är få saker som ger mig så mycket som böckerna jag läser! En så otroligt häftig grej egentligen, och jag förundras lika mycket varje gång det händer.
   Jag har, precis nu i denna stund, läst slut en bok. En jättebra bok. Den var så träffande, så rätt för mig just nu. Och känslorna inom mig går inte att beskriva med ord. Jag är helt upprymd! Tröttheten är som bortblåst; inte kan jag väl sova nu!? Inte efter att just ha avslutat en bok som fått mig att både gråta och skratta.
   Böcker har alltid varit väldigt viktigt för mig. Läsning har varit min starka sida, och jag har pljt många böcker! För mig är det helt ofattbart att folk faktiskt inte läser böcker efter att de slutat skolan. Att det är något av det tråkigaste de vet. Hur är det möjligt? Tänk om de visste vad de går miste om.
   Vad jag, just i detta ögonblick, önskar att jag kunde dela med mig av känslan jag får. Känslan som gör att jag bara måste öppna datorn och skriva ner mina tankar, trots att jag borde försöka varva ner för att lyckas somna någon gång, inom de närmaste timmarna. Men det kan jag inte. Det går bara inte. Och det är synd och skam. Hade jag kunnat, så hade jag gjort det. För den här känslan är magisk!! 
 
 
#TheGoldenYear | |
Upp