2015-10-05

Förra helgen hade jag och Elinore en helg ihop i Göteborg. Nu när vi inte längre bor 10 minuter ifrån varandra, gångavstånd, blir det inte att vi ses lika ofta. Sen har vi båda lyckats fylla våra scheman ganska ordentligt, så det vill till att hitta ett tillfälle då vi båda är lediga. Men nu hade vi alltså en hel helg tillsammans; oerhört trevligt!
 
Vi inledde helgen med en tur på Bokmässan. Det var min första gång, mitt stora bokintresse till trots. Jag hade hört att det skulle vara stort, så det var jag någorlunda förberedd på, men att det skulle vara så galet mycket folk hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Det var människor precis överallt, och på vissa sällen var det nätt och jämt att det gick att ta sig förbi. Detta till trots, skannade vi av större delen av området och jag var helt fascinerad. Om man inte hade blivit så trött av allt folk och alla ljud hade jag kunnat gå där i flera timmar. Tänk att få i uppgift att köpa in böcker till något/någon, och sen gå där och välja och vraka. Underbar tanke!
 
Jag fick med mig några böcker hem, band annat en ny roman av Lisa Bjärbo. Djupa ro heter den, och hon var faktiskt där och signerade. Så nu har jag en signerad bok! :) Jag har läst flera böcker av henne tidigare och jag hoppas att den här är minst lika bra som de tidigare. Har inte hunnit sätta tänderna i den än, har en del andra böcker att läsa för kursen jag läser.
 
Det var absolut inte sista gången jag åker på bokmässan. Helt rätt forum för mig, boktokig som jag är. Nästa gång vet jag dock vad jag ska vänta mig, och jag kan förbereda mig lite mer. Kanske bestämma i förväg vad jag vill se, så att jag säkert inte missar något intressant. 
 
 
#TheGoldenYear | |
Upp