Gör skillnad

Vi är nu inne på den andra veckan av det nya året och jag känner att 2012, det är då det kommer att hända saker. Det är då saker och ting kommer att förändras. Fråga mig inte hur, och absolut inte vad, det är bara en känsla jag har. Kroppen beter sig på ett speciellt sätt och tankarna lutar åt en viss riktning. Jag bara vet det helt enkelt, 2012 blir förändringarnas år.

Vad är det då som kommer att hända under 2012 som gör att det kommer bli så stor skillnad? Ingen aning, men jag vet redan nu några saker som kommer att hända. Kanske någon av dem för med sig en förändring. Vi tar väl det i kronologisk ordning.

Februari- Skidresa som vanligt, men i år till Idre istället för Sälen. Redan där en förändring. :)
Juni - Går ut på mitt sista riktiga sommarlov.
- Min lillebror, som inte är så liten längre, slutar 9:an
Juni/Juli- Tillbringar (förhoppningsvis) 4 veckor i Dalarna.
Juli/Augusti- Jobbar järnet och tjänar ofantligt mycket pengar. (önsketänkande)
Augusti- Påbörjar mitt sista år på Gymnasiet.
November- Den stora dagen då jag blir vuxen på riktigt. 18 år, inget att leka med.
- Man kan ju hoppas att jag tar mitt körkort någon gång under de dagar som är kvar av denna fantastiska månad.
December- Går ut på mitt sista jullov.

Min kalender kommer naturligtvis att fyllas med massa andra saker. Kanske är det de små sakerna som gör skillnad? Vad vet jag, det är bara en känsla jag har. Men jag tänker inte ignorera det. Jag tror att känslor är något vi får för att kunna förbereda oss på det som kommer att ske. Vad vore det annars för mening med dem? Alltså kommer saker att förändras. Vill ni veta när det händer är det bara till att klicka in här och följa mig när jag traskar vidare i livet.
Tidigare inlägg 1.0 | |
Upp